top of page

Asukaspalvelut

Vikailmoitus

Taloyhtiön kiinteistöhuolto vastaa vikailmoitusten käsittelystä sekä tarvittavan korjauksen suorittamisesta. Usein vikailmoitus välitetään eteenpäin esim. putki- tai sähköliikkeeseen. Vian kiireellisyys määrittelee kuinka nopeasti se korjataan. Päivystysaikana hoidetaan ainoastaan lisävahinkoa aiheuttavat viat ja esim. antennijärjestelmän tai laajakaistan vikatilanne ei ole päivystyksenä hoidettava vikatilanne.

Mikäli olet vuokralaisena asunnossa, otathan yhteyttä ensisijaisesti osakkeenomistajaan joka tekee vikailmoituksen, ellei kyse ole kiireellisestä lisävahinkoja aiheuttavasta tilanteesta.

Asunto-osakeyhtiölain mukainen kunnossapitovastuu määrittelee, mitkä viat huoneistossa kuuluvat taloyhtiön korjattaviksi ja mitkä osakkeenomistajalle. Seuraavat laitteet kuuluvat aina osakkeenomistajan kunnossapitovastuulle:

- jääkaappi, pakastin, kodinkoneet
- sisempi ikkunalasi
- sisempi parvekeovi (jos vain yksi ovi, kuuluu taloyhtiölle)
- sisäovet
- pintamateriaalit
- kiintokalusteet
- valaisimet
- parvekelasit

Vikailmoituksen voit tehdä joko ottamalla suoraan yhteyttä kiinteistöhuoltoyhtiön asiakaspalveluun tai asukassivujen yhteydenotto-kohdasta valitsemalla vikailmoitus.

Hausvise on asukkaan ja osakkaan palvelukanava jonka kautta näet oman vastikemaksutilanteen, voit varata autopaikkoja tai saunavuoroja, tehdä muutostyöilmoituksen sekä tutustua taloyhtiön asiakirjoihin.

Palvelukanavan saat käyttöösi taloyhtiön asukkaana tai osakkaana, kun taloyhtiöllä on jatkuva sopimus isännöinnistä Taloisa.fi kanssa.

bottom of page